Turun Sataman paloluukut uusittiin korkeissa olosuhteissa

Vanhat, vaurioita aiheuttaneet paloluukut Turun Satamassa kaipasivat pikaista uusimista. Projektiin tarttui LST Group, jonka tehtävänä oli uusia korkean rakennuksen katolla sijaitsevien lähes 50:n paloluukun avausmekanismit sekä ohjauskeskukset.

Turun Sataman vanhat paloluukut aiheuttivat avautuessaan saranoiden hajoamista ja rakenteiden vaurioitumista. Syntyneiden vaurioiden takia luukut eivät enää sulkeutuneet kunnolla, mikä päästi vettä vuotamaan sisätiloihin.

Paloluukkujen uusimisprojekti alkoi syyskuussa 2017 esisuunnittelulla, jonka jälkeen suoritettiin malliasennus.

Malliasennus sujui hyvin. Sen jälkeen aloitimme jäljellä olevien luukkujen asennuksen. Viimeiset luukut asennettiin toukokuussa 2018, ja kohde luovutettiin juuri ennen juhannusta, LST Groupin huoltoteknikko Esa Lindell kertoo.

Monipuolinen projekti

Lindellin mukaan mielenkiintoisin osa koko projektissa oli sen monipuolisuus. Paloluukkujen uusiminen sisälsi sähköasennusta, mekanismien suunnittelua, hankintaa sekä asennusta. Työt tehtiin korkean rakennuksen katolla.

– Korkealla työskentely toi lisähaastetta, mutta onneksi meitä suosittiin keväisellä poutasäällä. Sateella paloluukkujen avaaminen ei olisi ollut mahdollista.

Yhteistyö Turun Sataman ja tilojen vuokralaisen DB Schenkerin kanssa sujui mainiosti koko projektin ajan.

– Pidimme asiakkaan jatkuvasti tilanteen tasalla raportoimalla hankkeen etenemisestä. Paloluukkujen uusiminen onnistui juuri niin kuin olimme suunnitelleet.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
By |2018-11-05T11:01:50+00:00lokakuu 23rd, 2018|Yleinen|Kommentit pois päältä artikkelissa Turun Sataman paloluukut uusittiin korkeissa olosuhteissa